"Ya no es el profesor el que tiene la información y se la presenta a los alumnos para que la asuman, la organicen, la asocien en sus cabezas y la recuerden. Ahora es el alumno el que tiene acceso a mucha más información de la que el profesor hubiera soñado nunca poseer. Pero el acceso a la información no nos garantiza ningún tipo de aprendizaje. Hay que gestionar el acceso, el contraste, en su caso; la elaboración y discusión de esa información y la realización de actividades que desemboquen en un desarrollo de capacidades, habilidades y aprendizajes en los alumnos"
Podeu llegir la notícia completa en aquest enllaç
Opinió personal...
Crec que les TIC aporten un fàcil accés a molta informació de tot tipus, i això pot comportar una motivació més gran de tot l’alumnat, més ganes d’aprendre.
Hi ha més comunicació entre els alumnes i entre alumne i professor a través dels fòrums, de xats on es comparteix la informació, les idees, resoldre dubtes, etc.
Però també penso que pot provocar la distracció dels alumnes, a aprenentatges incomplets perquè la lliure interacció dels alumnat pot arribar a confondre la informació, enganxar-se a xats, videojocs,...
I sobretot, a que es perdi el gust per la lectura, per fullejar un llibre o fins i tot a deixar volar la imaginació llegint-lo. No crec que això ho puguin fer els ordinadors.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada