Dilluns, 16 de novembre: Visita al Jardí de Cordes de Cerdanyola del Vallès. Els Jardins de Cordes són un nou concepte d'activitats lúdiques i pedagògiques que es desenvolupen a l'entorn natual. La sortida ens ha permès participar de foma entusiasta en l'execució del circuit de cordes, autosuperar-se a nivell personal en els moments de dificultat que presenti l'activitat, col·laborar, donar suport i ajudar als nostres companys/es al llarg de l'activitat.
Dimarts, 17 de novembre: Visita a Fundació Miró. La Fundació té la col·lecció pública més completa de l’obra de Joan Miró, integrada per pintures, escultures, ceràmiques, tèxtils, gravats i dibuixos de l'artista de totes les èpoques. Em va fascinar, la veritat, ens va ajudar a conèixer més el Miró treballat a classe. Encara que personalment crec que hagués pogut ser més profitós, vam entrar en grups perquè som un grup molt gran i des del meu punt de vista un museu s’ha de contemplar sol, i deixar-se portar amb el que un sent quan està davant d’una obra.
Dimecres, 18 de novembre: Visita a una biblioteca infantil. Des del seminari, el Francesc Garreta ens va demanar que féssim un petit treball sobre les biblioteques infantils. Jo vaig escollir la del meu poble, Vilafranca, i em va sorprendre gratament la quantitat de tallers, activitats, exposicions, etc. que realitzàven els més petits. No ho hagués dit mai!.
Dijous 19 de novembre: Visita a l’escola Joan XXIII. La seva missió: Promoure una educació innovadora, compromesa i personalitzada que satisfaci les demandes del nostre entorn, atenint-nos a criteris de promoció social i qualitat.Ens van portar a un edifici paral·lel a l’escola, el CETEI, on disposen d’ordinadors destinats per a la gent del barri, on fan classes d’informàtica als avis dels nens,... També hi tenien una ràdio i una sala de grabacions.Després ens van portar ja a veure els nens i nenes. Hi havia una aula amb diferents racons de joc simbòlic (perruqueria, una fruiteria, una secció de metges,...) on principalment es treballava la formació d’hàbits, començar a elaborar la seva autonomia personal, aprendre a viure en grup,... El que em va cridar més l’atenció va ser que els nens/es ja tenien incorporades les noves tecnologies en alguns jocs, fent servir les pissarres digitals, magnètiques, ordinadors,... em va sorprendre la facilitat en què els feien servir i amb la rapidesa com ho aprenien!.
Divendres, 20 de novembre: Anem a l’auditori!. Hem fet dues visites. La primera al Museu de la Música on hem fet un recorregut pel silenci sonor, el so ( el temps i l’espai, la modulació, el color i la música com a llenguatge), els orígens comuns de la nostra música, el naixement de la polifonia, l’esperit humanista i el domini de la polifonia, la nova música (el sentit harmònic del barroc), els grans instruments de teclat, els corrents nord-europeus (la producció musical al classicisme), la individualitat al romanticisme, els nous colors i la indústria del sol al segle XIX, la guitarra un diàleg permanent entre la música popular i culta, la tradició i la música popular, viatges els homes viatja la música (África negra, el món islàmic, índia i nepal, …)
I la segona, hem anat a veure l’assaig general al Concert per a escoles d’educació infantil: Corda Descorda. Corda i descorda és un concert pensat per a nens i nenes des dels 2 anys.Com el seu nom indica, els protagonistes del concert són els instruments de corda. Cinc instruments de corda fregada: dos violins, viola, violoncel i contrabaix i un instrument de corda pinçada, la guitarra. En algunes peces s’incorporen dos instruments electròfons que són el violí elèctric i la guitarra elèctrica. Les peces combinen estils molt diferents que van des de cançons infantils tradicionals, música clàssica, música d’autors contemporanis i alguna peça de música moderna. Al llarg del concert hi ha gags que fan de nexe entre una peça i l'altra. El concert està pensat perquè els nens i nenes que hi assisteixin puguin sentir- se molt aprop dels músics i de la música.Hem gaudit com a infants escoltant la música!!!. Emocionant!.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada